Головна »Непізнане » "Естрелла" та інші геометричні загадки плато Наска

"Естрелла" та інші геометричні загадки плато Наска

17:53
Але не всі знають, що на плато крім широко відомих малюнків і ліній існує зовсім інший вигляд геогліфи. Добре відома лише одна з фігур цієї категорії - так звана "Естрелла". Цей геоглиф, за деякими даними, було відкрито в 90-ті роки минулого століття під час туристичних польотів над плато. Тут мова йде про районі поблизу міста Пальпа, сусіднім з Наска містом. Багато геогліфи розташовані також і в цьому районі. Але надалі ми будемо називати всі обговорювані зображення геогліфами Наска, щоб уникнути несуттєвою деталізації. Академічна наука не вважає геоглиф "естрелла" давнім, посилаючись на Марію Райхе (австрійського математика і археолога, яка майже 50 років вивчала геогліфи починаючи з 40-х років 20-го століття). Аргумент спірний - У Марії Райхе не було супутникових карт; пошуки геогліфи проводилися випадковим чином. І багато з того, що добре відомо і видно зараз на картах Google Earth, не потрапило в каталоги, складені М.Райхе. Наведу такий приклад. У 2011 році нам вдалося домовитися з екіпажем літака летіти не за традиційним туристичним маршрутом, а слідувати нашим вказівкам. І на самому початку нашого польоту пілоти були вкрай здивовані, виявивши величезну і відмінно читаються скупчення геогліфи всього в півтора кілометрах від аеродрому. І це не невеликий малюнок, а цілий комплекс геогліфи, що розкинувся на кілька квадратних кілометрів. В цей комплекс входить 6-ти кілометровий Великий Зигзаг - найбільший з подібних фігур на плато. І тому не помітити невеликі зображення на пустельних просторах берегових рівнин і пагорбів - справа абсолютно природне. Досі у новинах з'являються замітки про відкриття нових зображень в цьому регіоні. "Естрелла" за стилем і способом нанесення має значні відмінності від величезного числа відомих ліній і малюнків. Вона складається з кіл і квадратів, і представляє з себе швидше геометричне побудова, рішення якоїсь геометричної задачі. Зрозуміти сучасних вчених можна - дійсно, вправи в геометрії не зовсім властиві доколумбовим цивілізацій. Друге подібне побудова я побачив у відомому документальному фільмі National Geographic "Лінії Наска. Розшифровано". Там є кадри, де безпілотник кілька разів пролітає над подібним побудовою. Зацікавившись подібним малюнком і знайшовши його місце в пустелі, ми кілька разів облетіли це місце і детально відзняли цей район. При вивченні фотографій і відео, крім малюнка, показаного у фільмі, в цьому районі було знайдено ще три подібних побудови. В цілому можна говорити про 8-і таких зображеннях, які добре читаються і доступні для вивчення. 6 з них представлені на рисунку: Ці фігури об'єднує не тільки схожість "сюжету", але і спосіб побудови. Більшість ліній і малюнків, які вважаються геогліфами Наска, будувалися з розрахунком отримати практично ідеальний контур або рівну пряму. У геометричних побудовах для будівельників були важливими саме "вузлові точки", зазначені камінням. А що з'єднують їх лінії і кола, що об'єднували групи точок, мали радше другорядне значення, і за бездоганністю виконання їх особливо не стежили. Також спостерігається "ієрархія" контурів - деякі лінії або фігури зроблені ледь помітними, а деякі виділялися великими каменями або підсипанням дрібних каменів. Розміри зображень різні, але окремі елементи виконано приблизно в одному масштабі. Наприклад, кола мають діаметр від 20 до 50 метрів, що цілком можливо накреслити, маючи примітивні інструменти. На відміну від зооморфних малюнків Наска, як би накреслених гігантським плоттером, в геометричних побудовах ніхто не приховував "людський слід" - викладання камінням, згрібання ґрунту і каменів ногою або чимось на зразок лопати. Але на цьому "звичайні" властивості закінчуються. Якщо наносити на плоску поверхню прості геометричні фігури (коло, квадрат) розміром 20-30 метрів за допомогою мотузки або рулетки, то складності тут не виникає. Інша справа - величезний комплекс правильних взаємопов'язаних геометричних фігур. Нанесення такої величезної структури на пересічений рельєф - завдання досить непросте. Розмір у поперечнику, наприклад, малюнка з робочою назвою "перехрестя", близько 200 метрів. Для побудов вибиралися щодо плоскі поверхні пагорбів. Але часто це був нерівний рельєф, деякі частини зображення сповзають в яри, йдуть по схилах. І незважаючи на нерівності рельєфу зображення будувалися таким чином, щоб малюнок виглядав правильно саме з висоти. Наприклад, з певного кута зйомки видно, що частина кола "перехрестя" сповзає в яр і помітно витягується. Тобто тут не просто міряли і креслили по рулетці, а враховували нерівності рельєфу. На малюнку з робочою назвою "естрелла 2" деякі лінії не просто йдуть по крутих схилах, але і нанесені внизу, в ярах, у руслах висохлих потоків. Тобто малюнок не просто наносився на вершину пагорба, а як би "надягав на нього, лінії чертились на крутих і пересічені схилах пагорбів. Виникла навіть версія, що геоглиф будувався за допомогою нерухомо підвішеного над землею проектора, який проектував зображення на плоску вершину і на круті схили. Але, мабуть, найбільша дивина цих побудов в тому, що на ці фігури дивитися зверху ніхто не збирався. Добре видно з літака лише "естрелла 1", як сама потоптанная і, не виключено, подреставрированная для туристів. Можна побачити з висоти "эстреллу 2", хоча на картах Google Earth цей малюнок дуже слабо помітний. Всі інші побудови можна розгледіти лише при збільшенні на фотографіях з високою роздільною здатністю. Тобто будівельників цікавила тільки схема, спроецированная на певну ділянку землі, якась розмітка складної геометричної фігури. Які цілі ставили перед собою творці - важко уявити. Існує часто повторювана академічною наукою версія, що геогліфи використовувалися для ритуальних ходінь по ним. Сліди подібних процесій не видно на відомих лініях і малюнках, що робить подібну версію сумнівною. Але геометричні побудови явно використовувалися людьми для невідомих цілей. На "эстрелле 1", яку відвідують іноді самі допитливі туристи, дуже добре помітні утоптанные майданчики, які показані на схемі. Одна з них, яка не в центрі, відзначена відсутністю лінії в малюнку. Дуже цікава деталь. В центральній точці фігури знаходиться деяка кількість дерев'яних жердин. Держаки явно мають відношення до зображення - точно такі ж жердини є на "эстрелле 2", абсолютно не пошкоджене туристами. Добре видно, що дерево тривалий час лежало на відкритому повітрі - практично всі засуви зігнуті, багато сильно трухляві. Складно судити про вік (вуглецевий аналіз тут не допоможе - матеріал довгий час знаходився в контакті з атмосферою). Про те, що дерево може даних метеоумовах зберігатися тисячоліттями каже стан стовпів Эстакерии, давньої споруди, що належав культури Наска. Цим стовпів близько 2-х тисяч років, і до недавнього часу вони використовувалися в якості будматеріалу і палива місцевим населенням (зараз це місце охороняється).
Категорія: Непізнане | Переглядів: 606 | Додав: plakhan
Всього коментарів: 0
Name *:
Email:
Subscription:1
Code *: